Drömmar.........

Jag ringde till resebyrån Ving....... och nu har jag en intresseanmälan gjord på en resa nästa år! Ja, jag vet, det är ett helt år dit men man måste veta hur mycket det hela kommer att kosta , ungefär. Nu vet jag och det känns så kul att börja spara till något som betyder så mycket. Att få resa till Kreta med " mina två pojkar" är en dröm som nu ska bli en verklighet. Två veckor ska vi vara borta och det kommer att ge deras mamma en välförtjänt semester!! Samtidigt får jag privilegiet att spendera tid med två barn och inte vilka barn som helst utan mina barnbarn!
Kände mig riktigt upprymd och åkte in till stan en snabbis för att köpa räkor och en flaska vitt! Skall sitta på balkongen och äta sedan i kväll. Är det sant att det skall regna i morgon? Det känns konstigt att det här ljusa, vackra ska bli grått. Det är magiskt tidigt på morgonen när man vaknar och en strimma sol lyser på väggen och man vet att det blir ännu en fin dag.
Nu har jag precis läst färdig "Tusen strålande solar". Ännu en vacker bok om kvinnöden i dagens Afghanistan. Berättelsen skakar om mig och det är svårt att fatta att allt detta faktiskt händer i nutid! Om ni inte redan har läst Khaled Hosseinis böcker så gör det! De är helt enkelt underbara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0