En bättre dag...

Idag kändes det bättre efter gårdagen då jag bröt ihop totalt. Glasögonen funkade inte utan ramlade bara ihop och det gjorde jag också. Det var tur att jag fick vara för mig själv för jag behövde det här. Det kändes så skönt att få böla och snörvla i säkert en timme. Hela kroppen blev efter detta helt lugn även om jag såg värre ut än någonsin. Det skrapade röda ögat lös som en stoppsignal. Jag satte sedan på radion och lyssnade på P1 och ett program som handlade om anime, just det, japansk tecknad film. Min dotter Hayley tittade på detta när hon bodde hemma och jag tittade ibland över hennes axel. Jag tyckte alltid att det var så vackert. I programmet berättade en 14-årig tjej om sitt stora intresse av anime och vad hon hade lärt sig av dessa filmer. Spännande tycker jag och nu vill jag själv utforska dessa filmer. Sagt och gjort . När Hayley kom hit för att åka och handla talade jag om att jag ville se på anime. Att hon inte ramlade av soffan! Riktigt kul. Hon har nu fixat så att jag kan se några filmer och det ser jag fram emot. Har sett lite "samples" och det är så vackert och berättelserna är så ovanliga, kreativa och fantasifulla. Jag tror att jag kommer att kliva in i helt nya världar precis som när jag på 70-talet upptäckte "Sagan om Ringen".
Vi har nu gjort färdigt alla våra tyllpåsar och de blev verkligen fina.Hayley handlade och nu har jag mat , frukt och allt jag behöver. Tack och lov att jag känner mig lite bättre även om jag är fysiskt svag och lite darrig. Till er där ute " Försök att fånga dagen -om framtiden vet vi ingenting".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0