En rolig dag.

Hannah och pojkar var här och vi åt kyckling med tillbehör som färskpotatis och en sallad. Andreas ville bada! Ni har ju badkar hemma tyckte jag. Men här finns roliga leksaker att ha i badet tyckte han. Han badade först och sedan ville Linus inte vara sämre. Ja, ja. Efter badet ville Andreas lyssna på" den där fina musiken". Jag vet vad han menade. Era 2, han älskar den musiken och han satte sig i stolen och lyssnade. Helt underbart att titta på honom. Han satt helt stilla och man kunde se hur han slappnade av och blicken liksom försvann in i drömmar. Halvvägs igenom skivan somnar han! Vad är det med den här musiken som har en sådan effekt på den här lille killen? Jag tror att musiken går rakt igenom honom och han kan "flyta" på den . Nästa gång han är här skall han få lyssna på klassisk musik och det skall bli intressant att se vad som händer.
Killarna ritade fina teckningar och det är alltid lika kul att få dem. Det blev också prat om det stundande bröllopet. De var väldigt nyfikna på tyllpåsarna fyllda med ris. Coolt, tyckte Linus.
De åkte hem på eftermiddagen och jag kände mig riktigt trött. Sov i tre timmar!
I morgon åker jag til Solbacken, helt och hållet jätte roligt. Jag saknar jobbet och "mina ungar" mycket mer än vad jag har tillåtet mig själv att känna. Jag menar, jobbet, det har man ju skiftande känslor för. Ibland är det hur bra som helst och ibland längtar man bara efter Fredag. Det är just detta som är det viktiga, att helt enkelt vara delaktig i en vardag med bra och mindre bra dagar.
Night, night säger jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0