En tidig, tyst morgon.

Klockan är bara 5.00 och allt är så stilla. Tallarnas grenar där ute är också stilla och det regnar inte . Det börjar att bli ljust men himlen är grå och ser lite tung ut. Jag vaknade när GP dunsade ner på mattan kl. 4.00. Jag ger en eloge till alla tidningsbud som i ur och skur delar ut vår efterlängtade tidning. Ett stort tack ska ni ha! Kunde inte sova längre så jag gick upp, gjorde en kopp varm choklad och läste GP. Tankarna går till kriget i Georgien, bilderna berör och jag känner en tacksamhet för att man lever i ett land som Sverige. Här finns mycket som kan förbättras, det finns det alltid, men vi kan sova lugnt om  natten och vår demokrati är väl nästan självklar. Allt onödigt lidande som detta krig orsakar, all förstörlelse. När ska vi människor, om någonsin, lära oss att våld aldrig löser konflikter. Nu kommer ljuset och en helt ny dag tar sin början. I dag ska jag gå ut en liten stund om nu regnet inte vräker ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0