Glädjeämnen!

Igår ringde jag och pratade med min chef, Ami. Hon lät så glad och tyckte att jag kan komma till Solbacken, min förskola, på Fredag! Vilken bra ide ,det är ju studiedag och det finns inga barn där. Jag blev så glad och det känns helt fantastiskt att få hälsa på och träffa alla. Kände mig upprymd resten av dagen trots att jag fick kabelbrott på datorn som jag sedan inte kunde använda. Tur att man har Hayley. Hon mixtrade lite med kabeln och nu funkar det igen.
Hayleys klänning är nu klar och den passar perfekt. Hon ser verkligen ut som en riktig prinsessa! Nu är det inte många dagar kvar till den stora dagen.
Hannah ringde och hon kommer hit i morgon med pojkarna. Vi kan äta tillsammans och bara njuta. Mina killar ,bara tanken på dem gör mig alldeles varm.
Jag tycker mig se en liten förändring på färgen under vänstra ögat. Suck säger jag, att det skall ta en sådan tid . Det är en vecka sedan jag vurpade och det gör ont i vaden och man haltar runt som en gammal tant. Man måste skratta åt eländet.
Ett brev dunsade ner på mattan och det var det jag väntade på! Äntligen skall jag få en injectionsport. Jaha, vad är nu det?Jo, det är en plastnål som opereras in i ett stort blodkärl på bröstkorgen. Det låter lite läbbigt men det skall nog gå bra det också. Vinsten är att man slipper ha ont i armen under och efter behandlingar. Alla mina blodkärl i armen har gått och gömt sig, förstår dem helt och hållet. Nu kommer jag att få dropp genom den här "porten" som kommer att sitta kvar tills den här behandlingen är slut. Klockan 7.30 på måndag skall jag infinna mig på Östra Sj. för detta ingrepp.Jag är alltid lite skakis när det gäller ingrepp men jag vet att jag får all den hjälp jag behöver. Var modig alltså! Dags att sova.
Ha det gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0