Nu känns det bättre ....efter olycksdagen!

Nu har jag vilat i två dagar och i dag känns det mycket bättre. Mitt vänstra öga är inte vackert men det får man leva med några dagar till antar jag. Foten är inte svullen längre  men höger vad gör ont när jag ska gå. Hittade blåmärken lite överallt, på vänstra axeln,ena knä toch på ett par tår på vänster fot! Hur kan man falla så illa? Glasögonen gick ju också sönder och kunde inte lagas. Det var bara till att beställa nya. Det var längesedan jag fick nya så det var på tiden, synd bara att man skulle slå sig sönder och samman för att få nya brillor!! Ja,ja ,nu lägger jag allt det här till handlingarana och går vidare.
I dag ska jag brodera lite till och slötitta lite på OS. Tittade på sammandraget av invigningen i går kväll! Tala om svulstigt och propaganda! OS skulle inta ha gått till Kina, det är bara så. Jag menar , där fanns missiler uppställda i fall att. De har också tvångsförflyttat folk ut ifrån Peking som kan bli obekväma t.ex folk som protesterar mot övergreppen i Tibet och inte minst Falung- Gong rörelsen.Yttrandefriheten är fortfarande begränsad och även utländska journalister får rätta sig efter deras diktaturfasoner för det är vad det är,världens största diktatur! Ändå hoppas man att landet Kina ska påverkas på ett positivt sätt av sitt arrangemang av OS. Vanligt folk i Kina verkar ju vara innerligt trötta på alla restriktioner och inskränkningar i deras privata liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0