Totoro...

Jag tittade på filmen "Min granne Totoro" och nu vill jag se mer anime! Jag släppte taget om min "vuxenstatus" och tog klivet in i sagans magiska värld. Kände igen känslan för den är likadan som när man läser en riktigt bra saga för barnen och tillsammans upplever man just det magiska där gränsen mellan fantasi och verklighet suddas ut. Totoro, jag undrar om vi kanske kan hitta dig i något gammalt träd i skogen? Härlig tanke! Jag,personligen, tycker att man ska se de här filmerna med japanskt tal. Dubbar man så försvinner en del av magin. En textrad förstör absolut inte helhetsintycket. Vad är det då som är så tilltalande med just anime? Själva animeringen är ett konstverk, på samma nivå som tidiga Disneyfilmer. Berättelserna tar tag i en och man följer med in i en annan värld. Jag ska titta på "Prinsessan Mononoke" härnäst och det känns spännande, samma känsla som när man håller i en nyköpt bok som man längtat efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0