Bläckfisken......

Lördagkväll och nu har jag sett färdigt på den femte säsongen av denna spännande maffiaserie. Den gick på TV i början på 90-talet och jag missade aldrig en ända episod.Gudfadern är bra men Bläckfisken är några snäpp bättre! Den är ju delvis baserad på verkliga händelser som bara kunde hända i Italien som har en gammal maffiakultur. Det är svårt att förstå grymheten och hur maffian kunde styra politiker, affärsmän,banker ja nästan allt som har med samhället att göra. För ett par veckor sedan visade SVT dramadokumentären om den kände domaren i Italien Giovanni Falcone som blev mördad av maffian. Den historian var lika grym som Bläckfisken!! Om ni nu inte har sett den här serien när det begav sig kan jag verkligen rekommendera den. Den har allt!!
Nu har jag beställt säsong nummer 6 och ser fram emot att paketet dunsar ner på mattan om några dagar. Dags att sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0