Flyguppvisning

Nu är klockan lite över 8 och jag har sedan en timme tillbaka bevittnat en storartad flyguppvisning sittande i dörröppningen till min balkong. Tornseglare som leker i luften på ett sätt som trotsar alla "regler". De skriker av glädje, inbillar jag mig, och missar balkongerna med centimetrar tillgodo. Bara att titta och höra dessa fantastiska flygare gör mig så lycklig! De kommer riktigt nära ibland och jag kan se hur de maövrerar i luften. De vrider sina stjärtar och vingarna rör sig ömsom jättefort och ibland helt stilla. De cirklar runt och kommer tillbaka! Undrar om de ser mig ? Jag vill gärna just nu tro att denna vackra flyguppvisning är endast för mig. Solen och en blå himmel gör både fåglar och människor glada. Nu blev det plötsligt alldeles tyst ,kanske är fåglarna ute på jakt för de återkommer till kvällen. Jag ser fram emot det!! Nu är det dags att läsa GP. Mycket Bruce och Ullevi så klart.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0