Ny dag.....

Det blev lite konstigt i går, minst sagt . Min gamla mamma har inte varit så uppåt de senaste dagarna och hon ringde på morgonen. Vi pratade inte länge för jag skulle ut och handla innan det blev för varmt. Kom överens om att jag skulle ringa henne senare på dagen.
Läste "Flyga Drakar" på balkongen och hela dagen försvann in i denna underbara, sorgliga vackra bok som handlar så mycket om mänskliga relationer, djupa sådana och det berör verkligen. Inte på ett ledsamt sätt utan mer igenkännande för vi är så kompliserade och vi kan göra varandra så mycket illa utan att ibland veta om det. Kraften som finns i kärleken och i förlåtelsen är den starka kraft som jag tror räddar oss mänskliga varelser.från att hamna i en djup avgrund!!
Ringde och ringde mamma och ingen svarade! Jag bestämde mig för att åka dit. Min syster Eva ringde  och jag berättade för henne. Vi hade sedan kontakt per mobil tills jag kom hem till mamman som låg och SOV och som inte hade brytt sig om att telefonen hade ringt hur mycket som helst. Lite irriterad var jag allt och sade till henne att hon faktiskt måste svara  för vi blir ju oroliga!! Hon sade inte så mycket, kände sig väl lite dum kanske. Jag bor ju inte runt hörnan precis!! Jag stannade inte så länge för det tar trots allt över en timme att åka hem igen! Ja, ja gamla tanter säger jag bara.
Solen skiner och jag önskar att jag kunde åka och bada men jag orkar inte. Balkongen blir det under parasollen........och så min bok. Snart är den slut och då ska jag börja läsa "Tusen strålande solar" av samma författare.HÄRLIGT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0