Regnig morgon...

Vaknade sent av smattrande regn...undrade om samtalet från England igår kväll var en dröm. Det var verkligt och min allra bästa vän, Janet kommer hit den 21 augusti och stannar en vecka!! Tror knappt att det är sant! Vi har alltid haft kontakt, per brev eller telefon och vi har inte träffats på "riktigt" på över tjugo år! Kommer vi att känna igen varandra, frågade Janet. Jag skojade med henne och sade att jag kan ju alltid bära en röd Nejlika. Vi har båda blivit äldre men jag tror att vi kommer att känna igen varandra!!!
Vad jag gjorde igår? Jag läste nästan hela dagen och nu är boken slut. "Lords of the bow", var andra delen av berättelsen om Ghengis Khans liv i romanform. Sååå spännande och nu måste jag vänta tills September innan nästa del kommer. Har boken "bevakad" på CDON. Vad skall jag läsa nu? Det känns alltid så tomt när man har läst ut en bra bok. Jag har en liten hög  med olästa böcker så nu skall jag se vilken jag skall börja med.
Nu kurrar magen och jag måste äta en sen frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0