Solig dag...

Har nu skrivit på mitt nya hyreskontrakt till min nya lägenhet! Det känns jättekul och nu är det på riktigt.
Vattnade alla mina blommor på balkongen och fotograferade lite innan batteriet dog....ja,ja det är bara att ladda upp det igen. Vad härligt det är att ha en så fin balkong, det är som en liten oas och här kan jag sitta hur länge som helst och läsa. Just nu läser jag en bok om Genghis Khan. Den är skriven av Conn Iggulden som skrev böckerna om Julius Cesar. Böckerna är baserade på historiska fakta och det är svårt att sluta läsa när man väl har börjat! Man blir indragen i krig, poltiska intriger, jakten på makt, svek, hämd och modiga armeer. I böckerna finns också kärlek,starka familjeband och djup vänskap. Alltså rekommenderad läsning!!!
I GP idag fanns en artikel om en annan älskad bok som nu har kommit i svensk översättning och det är Dee Browns fantastiska bok "Bury my heart at Wounded Knee". Jag blev så glad för det är ju inte alla som kan eller vill läsa den på engelska. Jag lovar, det är en läsupplevelse man aldrig glömmer. Det är en berättelse om ett helt folks undergång som det pratas väldigt lite om men som inte pga denna bok kan glömmas bort. Det är en bok som berör ända in i ens själ och jag hoppas att många kommer att läsa den.
Nu skall jag gå ut en stund, behöver röra på mig känner jag.
Tingeling, senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0