Söndag....

Molnigt, lite regn och så den där söndagskänslan. Har läst GP och retat upp mig igen på Bio-bränsle. Vi tar till desperata metoder bara för att ha rätten att köra bil hur mycket som helst. Det är näst intill en mänsklig rättighet eller? Matpriserna ute i världen går upp bara för att vi tankar våra bilar med,just det , mat! Vart är vi på väg egentligen? Vi kan åka till Månen och nu även till Mars !! Tänk vilken oerhörd massa teknikskt tänkande som ligger bakom det. Ändå har ingen haft tid eller lust att ta fram en ren motor till bilarna.Jag hittade de här kloka orden i en tidning, vilken vet jag inte, "medan människan kämpar för att rädda naturen, står naturen färdig att rädda människan".Fint , eller hur?
Så till Bruce och urladdningen på Ullevi!!!! Tittade på några klipp från konserten och önskade ännu mer att jag varit där. Det var ju som ett väckelsemöte med hänförda människor i alla åldrar med armarna upplyfta mot himlen.
Nu skall jag i alla fall äta lite och sedan får jag se vad den här dagen skall fyllas med.
Återkommer väl sedan antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0