The Diana Chronicles......

Så där ja, nu är jag fast i den här bestsellern som är skriven av Tina Brown som har ett öga och ett ännu större öra för allt som rör sig i Englands "upper classes"! Suck hör jag där ute och det kan jag förstå. Vem bryr sig? Man behöver inte bry sig alls men faktum kvarstår att boken är mycket välskriven och ger en nyanserad bild av en av världens kändaste kvinna. Det har skrivits spatmetervis av böcker om henne av mer eller mindre nogräknande älskare och vänner. Den här boken går på djupet in i dessa familjer som lever i skuggan av "The Royal Family" och betraktelserna är ofta ganska komiska! Vi vanliga dödliga kan tycka att de lever ett glamoröst och spännande liv men personligen skulle jag då inte vilja byta. Den här boken är skriven med en vass penna av en kvinna som inte enbart tycker synd om" Lady Di" och ser henne som ett offer för elaka tungor och inte minst monstruösa fotografer!
Nu skall jag faktiskt ta en paus och äta lite och sedan ska jag , just det, läsa lite till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0