Typisk Novemberdag.

Grått och disigt, det är ju November! För en gångs skull är jag jätte glad för det. En lång sjukskrivning är snart slut och det bubblar i hela mig av glädje och tacksamhet. Jag har haft Cancer och det har ibland varit riktigt tufft men jag lever och det finns en framtid! I eftermiddag ska jag på ett möte i Lövgärdet, närmare bestämt på Kryddnejlikegatans Fsk. Vad det handlar om, jo utveckling. Ett bra ämne tycker jag då vi inom föskolan behöver tänka utveckling hela tiden och inte köra fast i en verksamhet som inga visioner har. Epitetet, vi har alltid gjort så här, är skrämmande och ganska vanlig i vår verksamhet. Världen omkring oss förändras, på gott och ont, hela tiden och detta påvekaräven allas våra barn och då är det viktigt att vi som pedagoger vågar ifrågasätta det vi gör och ta till oss nya sätt att tänka och därmed utveckla vår syn på barns lärande. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta men jag sparar mina tankar tills vårt möte.
I går kom Ewa, från jobbet hit och vad det var roligt att se henne! Hon är ju alltid ledig på fredagarså jag har ju inte träffat henne på fredagsfika.Ännu en länk till min arbetsplats som jag saknar. Nu skall jag bara få till en träff här hemma med Salme och Mona!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0