Mitt bankkort....som försvann!

Skulle ta ut pengar när jag var klar på ÖstraSj. Stoppade in kortet som vanligt, pinkod och sedan pengar. Då kom ett meddelande att " behåller kortet, kontakta din bank för utredning". Jaha, jag såg nog ut som en fågelholk. Åkte hem via Gamlestaden och in på banken som var full med folk. Lång väntan blev det och jag fantiserade om vad som hade hänt. Har någon länsat mitt konto? Fanns där inga pengar på kontot? Fast det vet jag ju att det var absurt att tänka så. Äntligen blev det min tur och ingen förstog vad som hade hänt. Allt var i sin ordning. Nu får jag vänta tre dagar innan ett nytt kort kommer i posten. Slutsats, bankomaten måste ha varit hungrig eller på dåligt humör!
Nu ska jag sätta upp de sista tavlorna som är foton på Hannah , Hayley och några på pojkarna. Sedan hämtas alla lådorna och det är jag glad för då de tar en massa plats som jag behöver till annat.
I kväll ska jag mysa i soffan med boken jag nu har börjat läsa, Barack Obamas " Att våga hoppas".Han är inte bara presidentkandidat han har hunnit med att skriva två böcker också. När får han tid mitt uppe i allt som händer?Han är en fantastisk talare och han kan skriva, blir han inte president så kan han bli en bra författare! personligen hoppas jag att han vinner.Vita Huset behöver vädras och få en ny inriktning efter år av konservatism med en ledare som bara vill föra krig som enbart har bidraget till lidande och ett växande förakt gentemot U.S.A. Så, det var mina poltiska tankar för i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0