Alla böcker och hyllor, borta!

I dag kom Hannah och fick packat resten av alla dessa böcker. Nu är det gjort och det känns jätte bra. Som vanligt har jag bara tittat på medans hon dammsög böcker och sedan ner med dem i lådorna.!0 lådor har packats och nu ser det ännu tommare ut. I morgon är det behandling igen och Hannah kommer hit på eftermiddagen. Det gör Hayley och Jocke också och det blir kul att se dem. Ses ju inte så ofta nu när de har flyttat. Här finns en hel del som skall till grovsopor så det blir en hel del bärande i morgon.Vad skulle jag göra utan mina nära och kära?
Känner mig trött fast jag inget gjort. Jag blir väl trött av att titta på! Nu sitter jag bara här och tittar på mitt nedmonterade vardagsrum och vill bara härifrån. I morgon är det precis en vecka tills dagen jag flytttar och det känns skönt.
Läste om massakern i en skola i Finland! Så sorgligt och alla ens tankar går till de anhöriga som har misst ett barn! Det är så ofattbart att det är svårt att ta till sig sådana här nyheter. Meningslöst våld av någon som mådde väldigt dåligt. Vad är det som är fel i samhället när vi uppenbarligen inte kan ta hand om människor som mår psykiskt dåligt? Människor som känner sig utanför och som måste ta till våld för att synas är ju skrämmande, minst sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0