Dags att börja packa!

Nu börjar det närma sig min flytt. jag lämnar den här bostaden och får en 2-a precis där jag alltid har velat bo sedan jag flyttade till Kortedala för 11 år sedan. Jag har anlitat en flyttfirma  och all packning görs av mina två tjejer Hannah och Hayley. Jag får inte göra något alls bara sitta här och tala om var saker och ting skall vara. Jag är naturligtvis otroligt glad för den hjälp jag får för inte är jag stark nog för en flytt! Jag väntar nu på att 25 flyttlådor skall levereras från flyttfirman. Man hyr lådorna och får sedan pengar tillbaka när allt är klart. Allt för att göra det så lätt som bara möjligt. Det känns inte jobbigt på något sätt det här med att flytta. Varför ska lilla jag sitta här i en 3-a i bostadsbristens Göteborg? Nu får en ensam mamma med ett barn ett drägligt boende och jag får en lite lägre hyra men en lägenhet med bättre standard än den jag nu bor i. Det blir ett lyft för mig också för i Allhegona parken har jag några bekanta och där finns också små föreningar som jag är inresserad av. Tror det här blir bra och tack till mina "ungar" som gör allt jobbet. Vad skulle jag göra utan er?
Trots allt mår jag nu mycket bättre. Jag kan gå ut själv men inte så långt bort. Känner mig fortfarande lite svag i benen. Nu är det provtagning igen i morgon och så får vi se om den här kroppen orkar med en behandling eller om den måste flyttas fram en vecka. Jag hoppas att allt är bra för jag vill få det här gjort. Börja jobba igen... det är mitt mål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0