Källaren...

Hayley kom hit och vi gick ner till källaren. Vad roligt vi hade med alla påsar och lådor fulla med underbara minnen. Där fanns Hayleys första bebiskläder, massor med teckningar från dagis,arbeten från när hon gick i första klass osv. Gossedjur tll tusen och gamla Barbisar. Jag hittade lådan med mina gamla dockskåpsmöbler och vi tog upp dem för att titta närmare på denna min "skatt". Åh, vad det var roligt att ta upp de små stolarna och alla de tummade dockorna. Där finns saker som min mamma hade när hon var liten och även några som har tillhört min mormor! Det är helt fantastiskt att allt finns kvar och i så gott skick. Ett par speglar hade gått av men det är ju bara att klistra fast igen. Dockskåpet finns också, min pappa snickrade det till mig när jag var 4-5 år. Nu ska jag ta tag i det och renovera det. Har velat göra det länge men det har inte blivet av. Hayley sade att det var lite som Julafton att gå igenom alla lådor! Jag håller med henne. Timmarna bara försvann och så var klockan över tre. Tiden går fort när man har roligt.
Där fanns ju också en del gammalt skräp som man bara vill slänga för det är inget att ha längre. Det är bara att bära det till grovsoperna och då behöver vi Jocke så det får vänta tills nästa vecka.
Där finns saker som tillhör Hannah också från det hon var liten så nu får vi gå igenom dem också och uppleva fler minnen, då från England. På måndag Hannah, kanske hinner vi med en tur ner i källaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0