Sista söndagen här...

Sitter här i soffan och tittar på alla lådor som numera står längs alla väggar. Hannah kommer hit igen i morgon och då skall hon börja städa där man kommer åt. Det blir badrummet och köket. Alla fönster måste också rengöras och det vill jag göra, om jag får det! Det är ju inget tungt arbete så det ska nog ordna sig. Jag känner ett behov av att få göra något även om det är aldrig så lite. Mina fönster är buslätta att göra rena för det är bara utanför och sedan insidan, klart!
Fick panik igår för jag hade inget att läsa! Åkte in till stan och köpte en bok. Det blev" Bones of the hills" författare Conn Iggulden. Detta är tredje boken om Genghis Khan och hans erövringar och nationen som han lade grunden för. Böckerna är spännande, våldet alltid närvarande och jag funderar ibland på vad det var, förutom makt, som drev dessa män. Genghis Khan hade ju en vision att ena alla klaner till en nation för att slippa alla krig som fördes hela tiden. Vägen dit är minst sagt blodig med stora uppgörelser till häst med båge och pilar som det viktigaste vapnet. Varför läser man om allt detta våld? Jo därför att jag vill på något sätt försöka förstå en av historiens största erövrare.Frågan är om man någonsin kan riktigt förstå.
Nog om detta, nu måste jag få i mig lite mat och sedan glo på TV en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0