Östra Sjukhuset

Knatade iväg till sjukhuset kl. 6.45 i morse med tom mage och dallriga nerver, som vanligt. Det var dags att ta bort "Port-a-cathen". Det var ett litet ingrepp men... Jag är som jag är och jag har lite svårt för operationer, stora som små. Det hela gick naturligtvis hur bra som helst och efteråt åkte jag hem och sov i flera timmar.
Jaha, så var det då det här med min busiga katt! Han fick mega fnatt och studsade mellan väggarna och lekte med allt som fanns. Han hoppade från köksbordet över till diskbänken och kras! Kaffebryggaren i glas gick i tusen vassa bitar tillsammans med en mattallrik!Neeeeeeeeeej, inte mer! Jag börjar allvarligt talat att bli en aning trött.Blev lite arg, minst sagt och gick därifrån för att räkna till tio ett par gånger. Sedan var det bara att städa och dammsuga alla små, små glasbitar. Det är tur för honom att han är så söt men ibland lever han farligt.

Visst är han vacker, min fyrbente vän! Dagen kommer då han lugnar ner sig och då kommer jag antagligen att skratta åt dessa episoder med glaskross, förstörda plantor och en katt som balanserar i hyllorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0