Sammanfattning...

Nu har det varit en händelserik tid, minst sagt. Först var det Hannah och Niclas bröllop som var så fint och vackert. Pojkarna stog där i kyrkan och läste vars en liten Bibelvers och det fanns inte ett torrt öga någonstans! Hannah var så vacker och lycklig tillsammans med sin Niclas. Festen efteråt varade halva natten och alla hade kul.Det var lite saga över det hela. Två människor som inte haft det så lätt hittade varandra till slut! Jag hoppas att de nu får det bra med varandra och varför skulle dom inte få det? Åkte tåget hem i söndags för en vecka sedan och har nu gjort den första veckan på jobbet. SEGT var det, så nu är det sagt. Andra veckan har precis börjat och det känns lite bättre för nu kommer det fler barn med glada ansikten och förväntan i ögonen. Min sista termin är nu ett faktum och ja, det känns väldigt bra. Jag räknar inte dagar eller månader utan det gäller att leva i nuet och ta vara på den här tiden. Allting går så fort och ibland är det svårt att hänga med och det är därför som det är viktigt att stanna upp och vara närvarande i det som sker just nu. Visst är det svårt, vi tenderar att planera framtiden på olika sätt, det är i morgon, nästa vecka, nästa år o.s.v. Ja men, nu då! Sitter här och skriver med min katt bredvid mig. Han ligger raklång på soffan och låter som en liten maskin. Tänk vad katter kan njuta! Nu ska jag fortsätta läsa boken jag lånade av Haris på jobbet. Det är Ayaan Hirsi Alis bok "En fri röst". Ayaan är född i Somalia, har bott i Holland men är numera bosatt i USA. Hon tvingas leva med livvakter då hon hotats med döden efter mordet på hennes vän Theo Van Gogh som mördades på öppen gata i Amsterdam. Hon skriver om sin barndom och uppväxt och sin kamp att befria sig från en ålderdomlig och tvingande kvinnosyn. Man blir brutalt påmind om hur fruktansvärt svårt tusen och åter tusentals kvinnor har det just nu 2009! Man känner sig tacksam för att man bor i en del av världen där man kan göra sina egna val utan rädsla och tvång. Det är därför inte så konstigt att hon blivit en internationell symbol för kvinnokamp över hela världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0