Förkyld...

Det var inte länge man jobbade innan den här förkylningen däckade mig ordentligt! Det är ju typiskt. Jag har varit borta så länge och nu åker man på det. Jag har inte varit fökyld på över ett år så egentligen ska jag inte klaga men det gör jag i alla fall. Det har varit så kul att vara med barnen igen och sätta igång med aktiviteter. Just nu har jag börjat introducera matematiska former som cirkeln i form av en snögubbe. Den är uppbyggd av fem cirklar i olika storlekar. Det var roligt att flera av barnen visste att det hette cirkel. De mindre barnen kallade den för "rund" eller "boll" och det är ju rätt det också. Vi ska fortsätta med en triangel som då är en rolig fågel med långa ben och sedan en kvadrat som är en hund!
Tyvärr måste jag vara hemma i morgon också för jag har feber. Helgen får jag gratis och då blir jag säkert så pass bra att jag kan återgå till jobbet på måndag. Nu känns huvudet tungt och jag ska fösöka att sova en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0