Hej igen!

Dagarna och veckorna går och jag har inte bloggat så mycket på sista tiden. Arbetet tar upp det mesta av min dag och när jag kommer hem finns inte så mycket ork kvar. Det har varit lite tufft de senaste veckorna, dels med en ny förskollärare och sedan sjukdom i form av förkylningar. Hela arbetslaget drabbades en efter en och vi  har haft vikarier i över en vecka. Det är inte lätt att vara springvikarie i förskolan. Barnen blir extra jobbiga för de känner sig inte trygga, testning pågår! Man kan inte kräva att en vikarie ska kunna kliva in i vår verksamhet och klara allt. Därför blir det extra jobb för oss som ordinarie personal. Jag är trött när jag kommer hem, är inte van att jobba antar jag. Det blir säkert bättre snart. Dagarna blir ljusare och jag inbillar mig att Våren år på väg. Fåglarna har börjat sjunga igen, alla kriser till trots! Jag menar , det finns ju hopp.
Den här helgen ska jag slappa och slöa, läsa och ha det skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0