Befriad från cancer!

Undersökningen gick bra och det var skönt att Hayley var med. Jag var väldigt rädd men som vanligt fick jag hjälp och stöd. Det är en mycket obehaglig undersökning som tar ganska lång tid att göra men nu är det över. Min tarm är normal och såg fin ut och det betyder att nu är den här långa perioden av sjukdom över. Jag kan knappt tro att det är sant. Det har varit riktigt kul att ringa mina anhöriga med sådana goda nyheter. I morgon går jag till jobbet och det är sista dagen på halvtid. På måndag går jag upp på heltid igen och då blir allt som vanligt igen.
Jag pratade med min bror nu i kväll och fick ta del av sorgliga nyheter. Marita Hanson, kollega och vän, avled förra helgen efter en lång tids kamp mot cancer. Jag träffade henne på sjukhuset efter min operation då hon också var på samma avdelning. Vi satt där med våra droppstänger och skojade om vår situation. Nu är hon borta och jag lever vidare och min tacksamhet är stor.Jag känner mer än någonsin hur viktigt det är att ta  vara på livet och att leva i nuet för om morgondagen vet vi inget.
Tack till alla som har hjälpt mig igenom den svåra tiden! Nu tar jag nya tag och lägger det här till handlingarna. Jag är inte längre en cancerpatient, jag är FRISK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0