I stan med Hayley.

Pratade med Hayley på MSN och vi bestämde att träffas i stan. Gick till "Sun Wall",för omväxlings skull, och åt lunch.Det är ett trevligt ställe med bra pris på en lunch. Vi satt där och pratade om ditten och datten, bl.a om Andreas som nu har börjat ställa existensiella frågor till stackars Hannah. Han frågade bland annat om det gör ont när man dör. Han var också jätte ledsen över en dröm han haft som handlade om att Hannah dog. Svårt ämne det här. Hayley och jag gick och letade efter lämplig litteratur om detta ämne men det var verkligen tunt och fantasilöst. Det får bli Bröderna Lejonhjärta den bästa bok som finns om detta svåra ämne. Astrid Lindgren kunde som få närma sig det allra svåraste att ge barn tröst i den svåraste frågan vi männniskor ställer,vad händer när vi dör? Jo Andreas vi möts i Nangijala! Jag ser fram emot att läsa den för bägge "mina" pojkar. Har boken här hemma så det är bara att packa ner den i väskan när jag ska sova över hemma hos dem om en vecka eller så." I Nangijala får man vara med om äventyr från morgon till kväll och om nätterna också. För det är i Nangijala som alla sagor händer".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0