Katten och skatan...

För en stund sedan fick jag se en märklig syn utanför mitt fönster i vardagsrummet. En katt promenerade över parkeringsplatsen och plötsligt kom den tillbaka med en skata i munnen. Det var en ganska stor skata men katten bar den i munnen. Fyra andra skator förde ett himla liv och började följa efter katten som nu pinnade på ordentligt för att komma undan. Skatorna flög riktigt nära katten och det såg ut som om de ville förhindra den från att bära bort deras " kompis". Tyvärr försvann allihop runt hörnet så jag kunde inte se upplösningen på detta drama. Jag kunde inte annat än tycka synd om den stackars skatan som fick sätta livet till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0