Livet fortsätter.

Vardagen är här och att arbeta igen känns bara bättre och bättre. Min glädje över att vara med igen i ett sammanhang och må bra igen är så stor att det är svårt att uttrycka med några få ord. Varje dag innebär något nytt och mötet med barnen i förskolan förgyller tillvaron. Nu har jag en vecka kvar att jobba halvtid och sedan återgår allt till det vanliga. Att jobba fyra timmar om dagen är lite frustrerande, man hinner inte så mycket innan det är dags att gå hem igen.
På fredag är det Salmes sista dag innan hon går i pension. Hon har jobbat så många år och varit en fantastisk kollega och vän. Vi har jobbat många år tillsamans och det blir tomt. Kvar finns en rikedom av härliga minnen som inte går i pension!
Efter jobbet i dag åkte jag ner till stan för att träffa Hannah. Vad det var roligt att sitta ner, på "Sun Wall" och äta en sen lunch och prata lite.Hon ,Niclas och barnen flyttar in i sitt lilla hus nästa vecka Så nu har de mycket jobb framför sig. Deras resa till Branäs med skidåkning var en given succe, speciellt för pojkarna som snabbt lärde sig att åka i backarna. Önskar att man hade varit där!
I morgon är jag tidig, börjar kl. 6.15. Det ska bli kul att ta emot de tidiga barnen och träffa deras föräldrar igen. Måste komma i säng i vettig tid! Ingen läsning fram till midnatt alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0