Mina ögon är bättre!

Plötsligt bara, i går,märkte jag att ögonen inte rann så ofta som vanligt! En befrielse är bara förnamnet. Nu kan jag börja läsa igen utan att ögonen svider. Jag kröp ner i sängen med en bok och läste i ett par timmar. Helt underbart för det var första gången på mycket länge.Tröttheten kom smygande runt midnatt och det var dags att sova.
Ögonen är bra i dag också. Fick torka lite i morse men nu är det bra. Vilken lycka! Här ska det läsas, hela dagen i soffan under mysfilten. Jag fick en fin bok av Marita när hon var här. Den heter "Eftervärme " och är skriven av Tomas Sjödin. Man känner verkligen en värme som sakta sprider sig i kroppen och i själen.Frågan, vad skall jag göra av mitt liv vänder han till, vad vill livet göra med mig? Så har jag aldrig tänkt men det gör jag nu och på något vis förändrar det alla mina tankar rörande livet. Plötsligt får allt en mening, både det som är bra och det som är mindre bra. Livet vill göra något med mig och det kräver en närvaro och att man vågar lyssna. Vi lever i  ett ständigt brus av ljud och jag kan längta till tystnaden, den tystnad som jag en gång upplevde i Norra Wales. Allt man hörde var ljudet av den ständiga vinden och naturligtvis alla Får!
Jag har bestämt mig för att åka dit till sommaren och det ser jag fram emot.
Nu ska jag läsa vidare och få ännu mer att fundera över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0