Nu ska Julen uuut!

Ner med alla tomtar i lådan. Nu får de vila ett helt år tills nästa gång. Lika roligt som det är att Julpynta lika roligt är det att bli av med alltihop. Det värsta är gardinerna! Jag skall byta alla och förmodligen trassla in mig som vanligt.Gardinerna som ska upp måste strykas och sedan ska det klättras på stolar för att få upp dem. Tala om träningspass! Jag blir trött av blotta tanken. Får peppa mig själv, kom igen nu,bara 6 gardiner kvar! Upp på stolen, bra och ner igen! Nu är det bara 4 kvar! Heja på , flytta stolen till nästa rum! Upp igen, det här går ju hur bra som helst. Kommer säkert att ha träningsvärk i morgon  coh nu är det bara 2 kvar!Heja på, sista rycket här nu! Upp på stolen och det är klart, färdigt och fint. Man kan tro vid första anblicken att Julen aldrig hände. Har det inte blivet lite ljusare där ute? Drömma kan man ju få göra för där bakom de tjocka envisa molnen finns Solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0