Snön smälter bort.

Det var så vackert i morse med all snö och nu töar det bort. Det är riktigt tråkigt att klimatet har förändrats här i Göteborg. Förr fick vi ordentliga vintrar men nu är det nog slut med det, tyvärr.
I går var jag på jobbet på studiedag. Vi satt och gick igenom alla barnen och det var viktigt eftersom jag inte har träffat barnen på sex månader. Nu tycker jag att tiden har fluget förbi och det är dags att börja jobba igen den 19 januari. Börjar på halvtid för att skola in sig! Det handlar också om att ta det lite lugnt så här i början. Två veckor på halvtid och sedan heltid igen. Jag ser fram emot att få vara med igen även om man just nu känner att det kommer att bli lite konstigt i början. Jag har ju varit borta så länge. Tror ändå att efter några dagar så är allt som vanligt igen. Salme är där en vecka till efter jag har börjat och det är lite tråkigt. Hon går i pension och så är det. Jag kommer att sakna henne på jobbet för vi har verkligen haft mycket roligt under våra många år tillsammans. Hur som helst så är det henne väl unnat att få "långledigt" och förfoga över sin tid som hon vill.
I dag har jag sorterat alla papper från 2008 och slängt en massa. Har också ringt en farlig massa samtal.så här inför jobbstarten. Känns riktigt bra att ha full koll på allt.
Pratade med Hannah och nu har pojkarna börjat i sin nya skola. Det lät som allt var bra och det är jag glad för.
Nu har snön försvunnet från taken och på marken är det bara slask.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0