Välkommen 2009!

Det känns helt magiskt med ett nytt år. Allting ligger framför oss, allt det som viinte vet och inte kan förutspå. Solen skiner och det är kallt. Jag vill så gärna gå ut men mina ögon rinner så förfärligt i kylan och jag ser inte så bra. Det är lite jobbigt men det kommer att gå över om ett tag, man får stå ut helt enkelt.
Här kommer nyheter i världsklass! Mina plantor har fått fnatt! Jätte vacker Amaryllis som blommar med två stänglar. en Orkide full med utsökta vita blommor och inte nog med det, min Novenberkaktus är full av rosa knoppar. Glädjen är total! Så vackert och laddat med symbolik, styrka,glädje, positivtoch inte minst skönhet.
Gick upp sent....igen och nu måste jag få i mig något att äta. Har spenderat mycket tid på att läsa olika tidningar både i pappersform och på nätet. Kan inte påstå att det var uppbyggande, hemska bilder på lidandet i Palestina. Alla skräckslagna barn, dessutom skadade. Orden räcker inte till riktigt för att försöka förstå vad som pågår. Det måste bli fred i hela Mellanöstern och vem ska ta sig an detta enorma problem? USA håller Israel bakom ryggen och där ligger ett stor del av problematiken. Ska Obama lyckas lösa detta på något sätt? Gör han det skriver han direkt in sig i historieböckerna. En man kan naturligtvis inte fixa detta ensam. Det behövs modiga ledare från snart sagt hela världen som vågar stå upp och säga att nu räcker det... efter 60 år av konflikt.Martti Ahtisaari är en given ledare med tillräcklgt tålamod och en vilja som kan förflytta berg. Hämnd löser ingenting, det spär bara på lidandet och hämndens efternamn är hatet som i sin tur bara växer och växer i alla bombernas spår. Måtte det snart ta slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0