En skön dag.

Vaknade i morse med en katt som låg där ihoprullad bredvid mig. För ett ögonblick undrade jag om det som hände i går kväll var en ond dröm. Det var det inte men nu var det en ny dag med moln och lite sol då och då. Har jobbat lite på mitt tal till brudparet och det kändes bra och jag tror det blir fint när det är färdigt. Jag tycker det är kul med tal, speciellt när det gäller min egen dotter. Nu är det bara en vecka kvar till bröllopet och efter det är det dags för jobbet igen.Vad tog den här semestern vägen? Den regnade bort men samtidigt har det varit skönt att bara ta dagen som den har kommit. Inga krav och inga måsten. Tid för tankar och att bara vara, det är ju sällan man får uppleva det och det är nog så viktigt. Vi lever i ett upplevelsesamhälle på gott och ont. Mest på ont tycker jag. Det måste hända något hela tiden och man jagar runt från det ena till det andra utan att reflektera på vad det ger. Jag satt i köket i morse och lyssnade på en fågel som sjöng. Det var så vackert och jag undrade om den sjöng för en annan fågel eller för att den helt enkelt bara ville. Hur som helst gjorde sången mig väldigt glad och det kostade inget och inte heller behövde jag ladda ner den. Varje morgon kan jag, om jag vill, lyssna på fåglarna som välkomnar en ny dag. En annan stor glädje är Tornseglarna! Dessa skyns akrobater som har flyguppvisning varje kväll innan mörkret faller. Skickliga flygare som man känner igen på ljudet de åstadkommer. De verkar vara så lyckliga och de har helt klart väldigt roligt när de busflyger över hustaken. Ha en skön kväll där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0