Inget regn... regn.

Det såg så lovande ut. Inget regn men nu vräker det ner som vanligt. Det är ingen ide att reta upp sig, det går inte att ändra på. Har min nya bok, öluffa i Grekland och gissa om jag drömmer? Spenderade flera timmar på att läsa vad man ska göra och inte göra. Det är en mycket bra bok och det är inte konstigt att den har blivet en slags "bibel" för alla som vill öluffa. Jag ska planera min resa noga och det ska nog bli bra bara jag kan spara tillräckligt med pengar.
Mamma har precis åkt hem och hon var jätte trött. Det gick i alla fall bra och hon tyckte så mycket om katten! Jag önskar hon kunde ha en egen katt men det går inte för hon orkar inte. Jösses, vad har hon för liv egentligen? Sitter där hemma på soffan och gör ingenting. det är skrämmande hur en del gamla har det. Hemtjänsten titar in då och då men har aldrig tillräckligt med tid. Tid för ett samtal eller att gå ut en stund. Man blir rädd för sin egen framtid om det ska vara så här. Ingen ide att tänka på det , Lev nu och ta vara på alla fina ögonblick t.ex. nu när regnet smattrar mot balkongräcket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0