Moln och regn...

Fan trot! Jag är så varm och det känns som om jag ska explodera vilken minut som helst. Tangentbordet är klibbigt och vad mer kan jag gnälla om nu när jag är igång. Jag åkte in till stan, gick till Claes Olsson och köpte en FLÄKT! Det är jätte skönt men Merlin vet inte riktigt vad han ska tycka. Han undersöker fläkten och fösöker komma bort ifrån vinden! Denna katt, som har blivet min följeslagare, för han följer med så fort jag rör på mig. Han " pratar " också och det är så gulligt. Jag är så glad för honom , nu finns här någon mer inte bara jag. Tittar ut och himlen ser lite annorlunda ut. Regn på väg! Det är så att jag skulle vilja springa ut i regnet och dansa när det kommer. Den här värmen har inte varit bra för våra fågelvänner. Häromdagen såg jag två Skator som försökte kyla av sig. De låg där på gräset med vingarna utsträckta och med öppna näbb. Jag hoppas att de överlevde för det såg så dramatiskt ut. Tittar ut igen och alla träd är stilla, det är precis som om de väntar på regnet. Undrar om träden också längtar efter svalka där de står med sina utsträckta grenar och under jorden rötter som väntar och väntar. Den här värmen har varit fantastisk men då ska alla ha tillgång till bad i form av havet, en sjö eller en pool. Så är det ju inte så det har varit jobbigt för många inte minst alla gamla människor. Jag har ringt min mamma ofta bara för att förvissa mig om att hon klarar sin vardag i värmen. Hon är så klok, dricker mycket och sedan tillbringar hon sin tid i sovrummet där det är svalt. Nu ska jag gå ut på min balkong för nu är det bara 24 grader varmt!
Regn, regn kom och svalka oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0