Näset...inga maneter, total lycka!

Ja,så var det dags att inta stranden ute på Näset. Anlände dit strax efter kl. 8.00 i morse. Vad hade hänt? Det såg ut som en stor soptipp! Hade jag hamnat på fel ställe i värmen? Nej då , det var mitt älskade Näset nersvinat av lata icke tänkande människor. Man får inte ha med sig sin hund för vi vet ju vad som händer då! Jag tror inte ett dussin hundar skulle svina ner så som folk hade gjort. Där låg,blöjor,ben, plast,halväten frukt, emballaget från marinerat kött,ett och annat klädesplagg, en sula från en sko och listan kan göras ännu längre. Tragiskt att folk kan göra så här. Hur tänker man eller tror man bara att någon annan ska städa. Tre killar städade febrilt och fyllde den ena stora säcken efter den andra. Dagens hjältar och de fick mycket uppskattning från oss som hade kommit tidigt. Det blev en livlig dikussion om vad man ska göra för att få stopp på detta ofog som närmast kan liknas vid vandalisering!
Hade i alla fall en härlig förmidddag med mycket badande. Vattnet var 20 grader varmt så alla maneter hade flytt och det var fritt fram att hoppa från bryggan. Hur vackert är det inte under vattnet, så grönt och fullt av bubblor blir det när man rör sig upp mot ytan. Jag åkte hem efter fyra timmar då det började bli mycket folk och så ville jag inte få för mycket sol. Hemresan gick bra då jag hoppade på en 7-a som var en ny spårvagn, en s.k. " italienare ".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0