Regnet...

Det har väl inte undgått någon att det vräker ner där ute. Mina stackars blommor på balkongen fick räddas undan drunkningsdöden då krukorna var fulla av vatten. Ingen risk att de torkar ut med andra ord. Vad göra? Jag läser och ser på film samtidigt som jag verkligen försöker intala mig själv att regnet har en hög mysfaktor. Det går sådär kan jag ju säga. Min yngsta dotter äääälskar regn och just nu skulle jag gärna ha samma inställning! Det som är mysigt här är min katt " Merlin ". Han sprider en härlig stämning antingen han leker eller bara sover på soffan. Han sitter gärna i fönstret och håller koll på världen utanför.Just nu droppar det och låter när regnet slår mot balkongräcket. Himlen är grå och det finns ingen ljusning men ändå vet jag att bakom det där gråa finns solen. Det är i alla fall en härlig tanke som jag ska bära med mig nu när jag ska ut i det blöta för att handla lite.
Raindrops are faling on my head!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0