Stans renaste fönster...

Så blev det dags att göra rent fönstrena. Vilket jobb! Först invändigt, sedan på utsidan och sedan emellan. Jag räknade ut att jag tvättat 25glassidor! Det kändes i armarna och nu har jag de renaste fönstren i Kortedala...tror jag. Efter det strök jag gardiner och klättrade runt med dem och stänger. En balansakt värdig en cirkus! Nu är det klart och allt är på plats inklusive tindrande adventsljusstakar.
Kollapsade i soffan, lyssnade på lite musik och kände mig nöjd med min dag. Nu ska jag fortsättta att läsa "Cathedral of the sea". Den handlar om 1300-talets Spanien och en pojke som har rymt från träldom för att om möjligt starta ett nytt liv i Barcelona. En spännande skildring om en pojkes kamp för frihet och ett värdigt liv i en tid då den lilla människan, de fattiga och landlösa inte hade några rättigheter. Boken väver in realistiska beskrivningar på medeltida historiska händelser som politik, finans och handel. Boken finns på svenska men jag tycker bäst om att läsa den engelska versionen. Författaren heter Ildefonso Falcones och är till vardags advokat! Han har vunnit en del priser för den här boken och översättningsrättigheter har sålts till 36 länder. Slutligen, en bra bok, väl värd att läsa en mörk novemberkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0