Blocket.se...

Åkte med 6-an till Slottskogen. Solen sken,himlen var blå och jag var alldeles svart inombords. Jag gick uppför backar och nerför backar och blev med tiden mycket varm. Allt jag tänkte på var hur jag skulle bli av med Merlin. Jag tänkte, Blocket! Det blir bra! Bild på honom och lite hurtig text. Katt behöver mer utrymme. Säljes, kastrerad,id-märkt med mängder av tillbehör för 1000kr. Vilken tanke. Jag riktigt kände hur lätt det var att lämpa över ansvaret på någon helt okänd. Kände mig faktiskt lättad. Bra ide, tur att Blocket finns. Såg jag något på min promenad? Var det roligt? Nej, jag såg inget för jag hade fullt upp med mina onda tankar. Jag gick där i timmar och planerade hur jag skulle göra för att bli av med det lilla monstret. Fylldes till slut av en makaber glädje för nu hade jag minsann löst problemet! Hoppade av spårvagnen vid Hagakyrkan och sedan gick jag via parken till Brunnsparken. Tog spårvagnen hem! Gick sakta hem med dåligt samvete.
Merlin var där innanför dörren och jag hörde hur han jamade när jag satte nyckeln i dörren. Där var han, glad och kurrande! Det är tur att han inte vet vad jag hade kokat ihop på min promenad! Ska jag lägga ut honom på Blocket? Nej, det kan jag inte. Jag måste finna en väg att lösa det här. Merlin är min fyrbenta kompis och man säljer inte sina kompisar på Blocket, eller hur? Det var bra att gå i Slottskogen och tänka.
Nu ska jag försöka att sova... med min katt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0