Kvällen innan...

Ingen mat till Merlin i kväll. Han får svälta och jag är beredd på ett farligt jamande i natt. I morgon ska vi vara hos veterinären strax efter kl. 7.00. Det ska nog gå bra. Det är ju inget stort ingrepp så Merlin kommer nog inte att må dåligt. Jag hoppas att han blir lugnare efter det här för just nu är han helt vild. Jag har skämtat en hel del om detta men ingen kan leva med en "pubertal" katt! Jag sover dåligt för han väcker mig mitt i natten antingen pga att han hittar någon leksak eller så river han ner något som t.ex blomkrukor.
Jag är ledig i morgon som vanligt och detta är min lilla guldkant på tillvaron. Det är helt fantastiskt att jobba två  dagar vara ledig och sedan jobba två dagar till innan helgen. Tiden går så oändligt fort och snart slutar jag min anställning i förskolan. Jag smakar på det och det känns både skönt och på samma gång lite pirrigt.Det är ju det stora okända det här att inte gå till jobbet varje dag. Det oroar mig inte för det finns så mycket annat att göra. Jag ska söka kurser på Universitetet och läsa Religionshistoria och Filosofi. Det har varit en dröm länge att fördjupa mig i de här ämnena och nu kanske det går att förverkliga.
Här kan jag sitta och drömma men nu är det dags att försöka sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0