Lite bättre...

Milde tid, det här var inte kul! Pratade med min Vårdcentral i går och det är "sannolikt att jag har den berömda influensan". Jaha, det var ju ett positivt besked. Genast kände man sig som pestsmittad! Orkar inte bry mig, vill bara bli bra. Drick mycket, ta Alvedon och sov! Det har jag gjort, i tre dagar och nu sitter jag här lite yrvaket, inlindad i mitt täcke. Huvudet känns lite tungt men febern är under kontroll och bara det hjälper. Har suttit i soffan en hel kvart och det är o.k. Benen känns som gele, riktigt obehagligt och svetten bryter ut så fort jag ska stå upp. Ändå är jag på bättringsvägen helt klart! Måste nu försöka få i mig något att äta. Jag börjar bli trött på Nyponsoppa, undrar hur många liter man har druckit? Jag är inte hungrig och inte sugen på något men jag vet att jag måste äta. Det ffår bli omelett, snabbt och bra!
Merlin då? Jo, han har varit lugn och fin! Vågar man tro att han börjar bli en lugnare katt? Han har varit som en Duracell-katt och nu kanske batterierna börjar bli lite svagare. Hur som helst har han varit en riktigt härlig kompis som legat där bredvid en och kurrat. Kan katter få den här influensan? Knappast, men man undrar. Nu orkar jag inte mer, måste lägga mig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0