Mer kras kl.6.20!

God morgon, är uppe med tuppen, nej katten! Två krukor råkade illa ut i köket. Orkar inte städa ännu, jag menar man kan ju inte engagera sig i dammsugaren den här tiden på morgonen. Allvarligt talat, jag vet inte vad jag ska göra med den här katten. Jag är så trött för jag får inte sova i fred. Stänger ut honom från sovrummet och det går bra tills så där kl.5.00 för då börjar han jama och slänga sig mot dörren (suck). Det gör inte så mycket på vardagarna för då ska man ändå upp, men på LÖRDAG morgon! Alla katter kan ju inte vara så här, ingen skulle orka ha katt, eller hur? Folk har katter och det går hur bra som helst. Visst, kattungar kan vara lite jobiga, men hallå! Jag anser att jag har tålamod i stora doser men nu börjar det vackla betydligt antagligen för att man är trött och för att skadegörelsen börjar bli betydande. Så nu har jag klagat färdigt för den här gången.
Det är en vacker morgon och jag ska ge mig av ut med min kamera. Behöver skingra tankarna och få lite perspektiv på tillvaron. Jag orkar inte vara här och titta på när Merlin flänger runt och studsar mellan väggarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0