Sammanfattning av veckan...

Sova en hel natt, vad är det? Vaknade mitt i natten av ett kraaas. Det var min Orkide som hade råkat ut för Merlin! Adrenalinet flödade ända ut i fingertopparna och min kropp hoppade minst 10 centimeter från madrassen! Jag kravlade upp och hämtade sopborste och skyffel, kl 2.30! Där låg jag på alla fyra och sopade upp jord och diverse barkbitar som jag lade tillbaka i krukan. Orkideer är tuffa,det vet jag. Inte en blomma hade ramlat av trots omild behandling. Så, nu sover vi,tänkte jag. Merlin hittade en barkbit! Knaper,knaper, gnask, gnask! Snälla... någon! Upp  igen för att leta barkbit. Den var nu ett minne blott, i tusen små, små bitar. Till sängs igen. Prassel, prassel under sängen! Åh, neeeej! Merlin har hittat en prasselboll och nu ska här spelas hockey under mattes säng. Detta är inte värdigt! Där låg jag på golvet med rumpan i vädret och försökte få tag i katten och prasselbollen. Jag vann! Klockan hade blivit 3.40. Merlin betraktade mig från under stolen som om jag trillat ner ifrån Månen. Katter kan se väldigt överlägsna ut. Säng, säng, säng sova, sova!
Onsdag morgon. Jag tar telefonen och smyger ut till vardagsrummet. Ringer till Smådjursakuten. Pratar med en klok Veterinär och får en tid nästa onsdag. Merlin ska kastreras! Det är tur att han inte förstår vad samtalet handlar om för då hade han väl vällt huset, bildlikt talat!
Tittar mig själv i spegeln! Har jag inte påsar under ögonen? Fler ålderstecken? Kanske, men mest av allt ett leende för Merlin får mig att skratta, trots allt.
En liten pälsklädd varelse, så mjuk och tillgiven som spinner och sprider ett lugn som är mig förunderligt. Jaha, så var det dags att klättra i hyllorna bland böcker och diverse småsaker. Jag ger upp!   God Natt till er där ute som inte har en busig, underbar katt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0