Tina Turner...

Vilken show, tur att jag inte missade detta program på, tro det eller ej SVT på bästa sändningstid. Tina Turner har varit artist i 50 år och är ute på världsturne 69 år gammal! Hon är fantastisk det är bara så. Jag har lyssnat på hennes musik alltid känns det som, hon har bara funnits där. Som kvinna blev hon symbol för en hel generation feminister runt om i världen. Hennes våldsamma man Ike Turner blev synonymt med våld i äktenskapet. En uppmärksammad film gjordes om deras stormiga relation både privat och på scen. Tina gjorde sin egen karriär utan Ike och vilken succe det blev. Så stog hon där igår på en scen i en jätte arena i Holland och vilken energi. Hur orkar hon? I jämförelse , om man nu kan göra det, kände jag mig som en otymplig koloss. Hon for runt som en kvinnlig Mick Jagger och rösten håller hela vägen! Det var riktigt kul att bara sitta här i soffan och njuta och minnas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0