Uppstånden...

Så där ja, jag överlevde "Influensan" och har nu rest mig upp ifrån ett horisontalläge som varade i nästan fyra dagar. Det har varit obehagligt men inget livsfarligt! Jag har klartecken från Vårdcentralen att återgå till jobbet efter två dagar utan feber. DÅ BÄR JAG INTE LÄNGRE PÅ SMITTA. Eftersom det är fredag och jag var feberfri igår kväll uppfyller jag dessa kriterier med råge. Jag funderar lite runt all den uppståndelse som figurerat i massmedia om denna Influensa. Visst ska man ta det på allvar och iakta de föreskrifter som finns men man behöver defenitivt inte gå till överdrifter. Olika typer av Influensor har funnits och drabbat oss många gånger förut men aldrig har det blivet ett sådant ståhej som nu. Lite skämtsamt känner jag att jag kanske ska tillverka en skylt som jag bär om halsen så att min omgivning kan fly när de ser mig komma! Alternativt kan jag ju förflyttas till någon obebodd ö i norra skärgården och sitta i karantän. Det kanske är en ide att framföra till Försäkringskassan.  Vad vill jag ha sagt? Jo, det vore mycket klädsamt om alla använde vad vi vardagligt brukar kalla "sunt bondförnuft". Man kommer faktiskt långt med det.
Nu ska jag ta hand om mig och försöka äta och återgå till vanliga aktiviteter, med andra ord ska jag ha en skön helg och på måndag återgår jag till mitt jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0