Här igen på årets sista dag...

Nej, jag har inte haft lust att skriva. Dagarna glider samman och tröttheten sitter mer i huvudet än i kroppen. Julen kom och gick med nära och kära i ett virrvarr av mat, julklappar och mer mat! Jag var tacksam för att jag mådde bra och kunde vara med! Hayley, Jocke,Hannah, Niclas, Linus och Andreas, vilken lycka det är att ha er i mitt liv!
2012, ja vad säger man om detta år som bjöd på så mycket glädje,drömmar och sedan Cancer. Jag försöker hitta en förklaring, ett desperat sökande som leder mig in i en labyrint av existensiella frågor som det inte finns några enkla svar på. Jag vet bara att jag ska igenom den här sega, långa perioden av behandlingar. Det är ett fasligt springande till vårdcentralen för provtagningar och omläggning av min Picc-Line,och sedan till Ryhov. Emmellanåt tycker jag jävligt synd om mig! Jag har inte tid med den här skiten och tårarna bränner som nässlor under ögonlocken. Får man tycka synd om sig själv? Är det inte att vältra sig i självömkan? Skit samma, nu är det snart 2013 och ett helt nytt år startar och jag ska bli frisk igen och dåååå...
Behandling nummer 4 blev inte av. Mina blodvärden var alldeles för låga. Kände mig helt platt när jag åkte hem från sjukhuset. Solen tittade fram men jag fann ingen glädje ens i det. Jag stirrade på mig i spegeln i badrummet, en skallig dam i mogen ålder, lite rynkig med rödkantade ögon och tunna bryn! Blev full i skratt åt bilden i spegeln och sade till mig, du fixar det här precis på samma sätt som du fixat allt annat, eller hur? Jag ska till Ryhov den 2 januari och då är det tänkt att behandling nummer 4 ska äga rum. Ha, efter det har jag bara två kvar! Sköna tanke, jag kan se slutet på det här och sedan kommer det en vår igen...Vitsippor, Blåsippor, små musöron till löv på alla Björkar, hundratals fåglar som sjunger, promenader i skogen och mitt hår kommer att växa ut igen. Undrar hur det kommer att se ut? Tjockt, tunt, ljust eller mörkt. Lite spännande faktiskt!
GOTT NYTT FRISKT ÅR!!!!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0